In 2025 is een nieuwe visie op dienstverlening ontwikkeld met als doel dat de onze dienstverlening mensgericht, transparant en helder is. Er zijn daarvoor servicebeloftes geformuleerd over wat inwoners en ondernemers van de gemeente mogen verwachten. Om deze beloftes waar te kunnen maken zijn randvoorwaarden opgesteld voor de benodigde kennis en vaardigheden, de informatievoorziening en systemen en applicaties. 

Een belangrijk project daarbinnen is een aanpak voor het afhandelen van verzoeken, vragen en meldingen van inwoners (regie op klantcontact) met en door de brede inzet van Fixi.  Het onderhouden van Fixi is een continue proces dat ook in 2026 aandacht vraagt. Te denken valt aan managementinformatie beschikbaar stellen, het jaarlijks voeren van een gesprek met de teams over de werking van Fixi en het doorvoeren van mogelijke aanpassingen, controle op de afhandeling van Fixi meldingen, het tijdig vernietigen van gegevens in Fixi, etc. 

Het nieuwe intranet gaat vanaf september 2025 live. Hiermee kan informatie gemakkelijker worden ontsloten waardoor het gemakkelijker wordt om vragen, verzoeken en meldingen van inwoners te kunnen afhandelen. Dit zal de algemene kwaliteit van dienstverlening aan onze inwoners in 2026 ten goede komen.