We communiceren helder over wat we doen, waarom en wanneer. In 2026 bouwen we voort op het communicatiebeleidsplan van 2024. Daarmee zorgen we dat inwoners en ondernemers tijdig en duidelijk geïnformeerd worden via de kanalen die zij gebruiken. Online doen we dat via onze gemeentelijke website en social media-kanalen. Offline communiceren we via de gemeentepagina in de lokale krant en bewonersbrieven.

De ambitie van Sliedrecht is groot. Daarom hanteren we de communicatieaanpak Focus op communicatie. Deze aanpak zorgt ervoor dat onze capaciteit wordt ingezet op projecten en ontwikkelingen waar communicatie écht het verschil kan maken. Denk hierbij aan grote thema’s zoals de warmtetransitie, isoleren van woningen, het programma ruimtelijke vernieuwing en Sliedrechters schuldenvrij.

Daarnaast passen we issuemanagement en Factor C toe binnen gemeentelijke plannen en projecten. Zo bepalen we per onderwerp de juiste communicatiestrategie en zorgen we dat communicatie niet alleen ondersteunend is, maar ook richtinggevend.